Fönsterputs och annat

Har precis putsat klart alla fönster på huset (jag hoppade över övervåningen för det är bara en vind just nu). Bar ut alla blommor och duschade av dom så dom blir gröna och fina igen. Kan säga att jag är hjärtligt trött på vissa av dom största blommorna som inte verkar veta åt vilket håll dom ska ramla.

Vinbärssylten jag gjorde blev suverän! Det blev 3½ kg färdig sylt. Mamma och pappa ska få en burk, det var trots allt från dom jag fick vinbären. Slänger upp receptet på sylten lite senare.

Funderar på vad jag ska hitta på att göra. Missförstå mig inte, det finns hur mycket som helst att göra jag vet bara inte vilket jag ska ta itu med.

Igår kväll tittade vi på uppföljaren till en svensk klassiker. Vi såg "Vi hade iallafall tur med vädret igen". Ganska rolig men inte så pass som jag trodde att den skulle vara. Personligen brukar jag sky svenska filmer som pesten med några få undantag. Kommer säkert få skit för det uttalandet men det är min åsikt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0