Constantine

Constantine


Mina nära och kära har uppkallat en hel filmgenre efter mig. Dom filmerna som hamnar där kallas för "Monicafilmer". Constantine är en sådan film. Ofta är det filmer med övernaturliga inslag som alla andra tycker är jätteskumma men jag själv sitter och lovsjunger. Constantine har den rätta stämningen och är sådär lagom övernaturlig för att passa mig. Shia LeBouf ses i en tidig roll som Keanu Reeves sidekick. Den mest minnesvärda rollen innehas dock av Peter Stormare som är med bland de sista minuterna av filmen. Han spelar ingen annan är Satan själv och han gör det så sjukt bra och är sådär lagom äcklig. Filmen är värd att ses nästan enbart på grund av den scenen.

7/10

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0