Första filmen

Sagan om Ringen trilogin


Börjar med vad jag anser vara världens bästa filmer. Jag måste erkänna att jag inte hade läst böckerna innan jag såg filmerna men jag tycker Peter Jackson gjort ett fantastiskt jobb. Jag förstår att han inte kan få med ALLT i filmatiseringen för då hade filmerna blivit löjligt långa. Att gå från att göra filmer som Brain Dead till att göra filmhistoriens (i mitt tycke) största filmer är något extraordinärt. Berättelsen om Frodo och Sam och deras kamrater är en historia som lämnar få oberörda. Det enda som är lite tråkigt med de här filmerna är att nu jämför man alla fantasyfilmer som man ser med Sagan om ringen. Dom har satt ribban riktigt högt för framtida filmer.

9½/10

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0