Labbrapport

Både jag och min man går nu på hösten en distanskurs som heter "Klassisk astronomi". Varför kan man ju fråga sig och i helgen satt jag själv och ifrågasatte min mentala hälsa när jag sökte till den. Vi hade nu fått vår första labbuppgift! Uppgiften gick ut på att navigera runt i ett program som heter "Stellarium" och titta och undersöka planeter och månar osv. Halva söndagen gick åt till detta. SEN mina vänner kom den roliga biten. Skriva labbrapport! När gjorde man detta senast? Ja för en sisådär 15 år sedan! Men det är bara att vackert finna sig i sitt öde och sätta sig och börja skriva. Då gick det upp för mig att problemet med en labbrapport är faktiskt inte själva skrivandet; nej det är ju att börja som är bekymret. När jag väl börjat gick det av sig självt och nu är jag i stort sett klar med den. Och det är ju tur med tanke på att den ska vara inlämnad på torsdag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0