Orkidéer

Som det flesta andra så har vi en massa orkidéer här hemma. Främst sorten "Phalaenopsis". Hela tiden har jag läst och hört att "vattna inte för mycket!!". Ok, jag har tagit det väldigt försiktigt med vattnandet med resultatet att blommorna nästintill har dött! Då började jag göra tvärtom mot alla råd och började vattna dom samtidigt som jag vattnar alla andra blommor hemma; i snitt två gånger i veckan får dom nu en skvätt vatten. Vad händer? Dom lever!! Dom börjar se gladare ut och det kommer blommor, knoppar och nya stänglar överallt! När man tänker efter så kommer ju orkidéer från regnskogen och där är det luftfuktighet över det vanliga. Inte konstigt att dom inte trivs om man är jätteförsiktig med vattnandet!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0