Lindsey Stirling och annat!

Igår var det den stora dagen! Det var dags att åka till Stockholm för att gå på konsert på Kulturhuset. Vi åkte in redan på förmiddagen för att ordna med mannens kavaj. Det slutade med att de måste göra om den då den förra satt jättekonstigt. Har ingen aning om hur de lyckats sy den så (det gjorde inte tjejen i butiken heller).

Efter att vi promenerat runt en stund började vi leta efter ett ställe att äta på. Vi hamnade vid Stortorget i Gamla stan och satte oss på "De svarta fåren". Jättemysig liten restaurang med god mat. Jag åt en pasta med oxfilé, mannen en biffplanka och dottern en pizza. Mätta och belåtna strövade vi vidare. Dottern inhandlade lite nya kläder och jag köpte en jacka åt henne.

Vid 18:00-tiden anlände vi till Kulturhuset och ställde oss i kö då de inte började insläppet förrän 19:00.

Kl 20:00 drog det igång med förbandet "The Vibrant Sound". Det är ett band från Los Angeles och dom spelade precis sån musik jag förknippar med den där staden. Skitbra var det!

15 minuter försenat drar huvudshowen igång! Vilket ös det var! Har ni inte hör talas om Lindsey Stirling så föreslår jag att ni söker upp henne på youtube och lyssnar och tittar. Det här var en show med några hundra personer i publiken som står och dansar och jublar till en tjej som spelar violin! När hon började spela en medley från "Sagan om ringen" började jag nästan gråta. Tyvärr fick jag inga bra bilder då vi stod i princip längst bak men dottern och jag ställde oss på en soffa så vi såg hur bra som helst! En riktigt bra lördag!

Kommentarer
Postat av: Julia Lemon

Mysig blogg! :)

Svar: Tack tack! :)
Monica Pramgren

2013-01-28 @ 11:58:12
URL: http://julialemon.nu/
Postat av: emy

Fin blogg! Allt bra med dig? :)

KRAM

Svar: Tack för det! Allt är bara bra med mig. Själv då? :)
Monica Pramgren

2013-01-28 @ 19:33:06
URL: http://nattstad.se/emyleufstedt

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0