Sparris och promenad

Igår kväll var jag med make inbjuden till "sparrisafton" hos båtklubben. Jag kan säga att vi hade inte en aning om vad som väntade. För mig är sparris för det första de där gröna, smala knippena man köper i affären som man gör soppa på eller baconlindar. Vilken fantastisk "aha-upplevelse" vi fick igår. Vi blev serverade en 6 rätters middag (varav 5 innehöll sparris) och detta tillagat av ingen mindre än en riktig stjärnkock vid namn Norbert Lang. Otroligt gott och mätt blev man till den milda grad att när huvudrätten väl kom in (tre stycken jättelika vita sparrisar kokta till al dente med hollandaisesås och två sorters rökt skinka) så orkade jag inte äta upp allt. Fantastisk kväll!
 
Sparris chutney med Brillat Savarin
 
För att promenera bort den goda maten vi intagit kvällen innan gav vi oss idag ut på promenad på vackra Gålö. Många kilometer blev det men det kändes bra att ha tagit den turen. Bjuder på några bilder från promenaden.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0